Vliegen, rennen en eilandhoppen! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu Vliegen, rennen en eilandhoppen! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu

Vliegen, rennen en eilandhoppen!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

02 Augustus 2015 | Thailand, Koh Tao

Een avontuur rijker, zeker! Tot nu toe heb ik echt ervaringen opgedaan waar je U tegen zegt.
Een aantal staan natuurlijk in mijn vorige blogs, maar voor nu zal ik jullie even op de hoogte houden van de afgelopen dagen (te lang geleden dat ik geschreven heb!)

Na de Zoo heb ik afscheid genomen van Marleen die naar Bangkok ging, maar waarna ik wel een onwijs leuk stel tegen kwam op mijn laatste avond! De hele avond rondgehangen, pannekoeken gekocht, local streetfood gegeten en zelfs in een steegje kennis gemaakt met de hygiëne van Thailand:

Een onwijs grote hoop van opgestapelde stukken vlees (denk hierbij niet aan lapjes vlees, maar echt halve varkens) dat buiten lag en waar een klein aantal (lees: 30?) RATTEN aan zaten te vreten of er door heen liepen. Vanaf toen had ik geen zin meer in varken...!

De volgende dag ben ik vertrokken naar Bangkok. Een goede vlucht gehad, wel wat turbulent maar dat drukt de pret niet! Wat de pret wel drukte was het feit dat ik ontzettend lang moest wachten op het vliegveld!

Buiten een meneer aangesproken of hij toevallig ook naar het centrum ging en of we misschien dan de kosten konden delen. En dit kon! Sam blij, man blij. Eenmaal zittend in de taxi aan de praat geraakt en blijkt het een piloot op Bali te zijn die een sollicitatie heeft. 1 in Bangkok en 1 in Mumbai. Dus we reden even naar een super de luxe hotel en meneer betaalde alles!

Helaas stapte ik voor dat hotel al uit en kwam ik in het business district uit, wat nog een lange weg was voor ik überhaupt bij mijn hostel uit zou komen. Taxi's waren allemaal vol, ik kende niks en de tuktuks wouden me niet brengen of voor heel veel geld.

Op een gegeven moment toch de zak in gegaan voor 200 Baht (5 euro) en naar plaats van bestemming gebracht door een ratje van een vent. MAAR, ik was er!

'S avonds even rondgelopen in Bangkok en lekker gegeten maar lekker op tijd naar bed gegaan omdat ik niemand had om mee te gaan feesten.

NEXT DAY,

Eerst een Deen ontmoet die me vroeg of ik even op zijn Laptop wou letten en daarna terug kwam met een gruwelijk lekkere Pad Thai (echt hoor, dat spul is om te smullen!), toen nog even rondgelopen en een fruit shake gehaald om vervolgens... te vliegen!
Op naar Surat Thani en vanaf daar lekker naar de eilanden!

Opnieuw een turbulente vlucht maar eenmaal aangekomen ook weer prima.

Eerst met een Bus vanaf Surat Thani Town gereisd, vervolgens mensen tegengekomen uit Zuid Afrika, Nieuw Zeeland en Frankrijk. Kaart spelletje gedaan in de haven om daarna om 23:00 de nacht ferry te pakken! Ik kon een overnachting doen maar daar had ik echt geen geduld meer voor. Dus toen deze armzalige optie.

Maar dit maak je niet een 2e keer mee denk ik! Ik kwam aan op een boot waar we naar het bovenste dek gingen om vervolgens tot de conclusie te komen dat er ongeveer 70 matrassen naast elkaar lagen met ventilatoren er boven! En omdat iedereen lekker aan het praten was werd het slapen maar 3 a 4 uurtjes.

Om vervolgens om 5:00 aan te komen op Koh Samui! Nog donker maar prima te doen! Een taxi kostte 500 baht (oplichters) dus besloten we na een koffie (wat een half uur duurde omdat deze lieve mensen nog moesten opstarten) een scooter te huren. De Zuid Afrikanen en de Nieuw Zeelander vertrokken gelijk al naar Koh Phangan maar Frenchie en ik bleven achter.

Op de scooter naar een geweldig hostel gereden, spullen neergedonderd en naar het strand gegaan om te zwemmen!

Lange duur had het niet, Frenchie moest zijn broer van de pier halen en ging vervolgens door naar Koh Phangan.

Ik ben toen maar het eiland rond gaan lopen, kwam een mooi plekje tegen maar helaas stond daar een stier voor. Poging gedaan om er netjes langs te lopen maar op het moment dat hij zich naar mij draaide snel in een of ander hutje gesprongen wat er stond! In de tussentijd stond het zweet in mijn naad want ik had dus geen zin om te eindigen als een uitgerangeerde matador..

Toen terug gegaan naar het hostel.
Dit was eigenlijk toen ik daar kwam de eerste dag dat ik er echt doorheen zat.

Geen bereik, geen mensen, te dure tickets voor de full moon en moe. Super! NOT.

Op een gegeven moment naar een vreemde toegestapt en gevraagd of zij wifi had. Bleek van wel, uiteindelijk in een leuk gesprek beland en nog wat mensen ontmoet waar zij mee was (Amerikanen die les gaven in Thailand). Ik zou daarom ook de volgende dag met hen naar Koh Phangan gaan om de full moon party bij te wonen!

En de full moon.. WAT EEN FEEST.

We kwamen om half 6 aan, 6 uur begonnen we (met drinken, sorry pap en mam..) en 7 uur stopten we. Sunrise meteen meegemaakt in Thailand en om 9u in bed! Om vervolgens om 1u het hostel uitgeschopt te worden omdat we niet langer geboekt hadden!

Geweldige tijd, geweldige nacht, geweldige mensen. Spullen gepakt en nu op Koh Tao! Een nieuw avontuur begint.

Jullie horen van me,

Dikke kus





  • 02 Augustus 2015 - 16:03

    Ton Janssen:

    geweldig om al je belevenissen weer te lezen. En de full moon party was maar een uurtje

  • 02 Augustus 2015 - 16:09

    Ton:

    shit returntoets weer gebruikt en bericht dus weer half. Full moon party was van zes tot zeven is maar een uurtje

  • 02 Augustus 2015 - 16:14

    Ton:

    doet het dus ook met icoontjes, weer half bericht. Poging 3. Full moon party was dus maar een uurtje of ....... Op naar het volgende avontuur. Wees voorzichtig met duiken en enorm veel plezier. Hier heb je naar uitgekeken. Blijf genieten van je geweldige reis. Kus

  • 02 Augustus 2015 - 16:23

    Marita:

    hoi lieverd, nou dat was wel een heel avontuur he. Van de ene vlucht naar de andere en dan weer met een bootje, je zal er moe van worden. Nu lekker even bijkomen en gaan duiken. Veel plezier en geniet ervan en pas op voor stieren

  • 02 Augustus 2015 - 18:58

    Saskia:

    Ben blij dat ik niet heb overdreven met Hoe geweldig alles zou zijn. Je haalt er echt alles uit, super hoor. Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, we zijn helemaal jaloers. Hebben heimwee. Zoveel bijzondere ervaringen maak je in Frankrijk niet mee. Geniet lekker. Dikke kus Aaike en Saskia.

  • 03 Augustus 2015 - 18:28

    Henny & Irma:

    Ha grote neef van me, jij maakt meer mee in een paar dagen dan ik 3 in weken in Frankrijk.
    Goeie verhalen man je schrijft erg leuk en onderhoudend. Leest als een moderne reisroman.
    Die full moon party heeft inderdaad niet lang geduurd, daar deed Mirna langer over.
    Hartstikke fijn dat je je zo vermaakt, geniet ervan en let goed op je zelf!!!
    veel liefs van Oompie keur en Tante Schagen en natuurlijk de rest van het gezelschap.

    :) xxxxx van ons!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 6259

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Mijn eerste reis: Thailand

Landen bezocht: