Koh Tao, WATER & Big Blue Diving - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu Koh Tao, WATER & Big Blue Diving - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu

Koh Tao, WATER & Big Blue Diving

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

07 Augustus 2015 | Thailand, Koh Tao

Aangekomen op Koh Tao voelde ik mij de ultieme toerist: 2 rijen dik aan taxi chauffeurs die me riepen om hun taxi te nemen, mij achtervolgden en uiteindelijk teleurgesteld afdropen.

Snel even wat gegeten om vervolgens op zoek te gaan naar een hostel, want ik was natuurlijk ultiem voorbereid, NOT.

Uiteindelijk een hostel bij Big Blue Diving School gekregen (waar ik met mijn backpack dus niet door de deur paste) en tevreden gaan slapen: Want de volgende dag begon mijn Open Water Diver course!

Laat ik jullie even vertellen hoe mijn ervaring onder water is: GE-WEL-DIG!

Ik startte in het zwembad met de basics om vervolgens de dag erna het echte werk te krijgen: 12 meter diep in de zee!

Super tof, de vrijheid die je onder water hebt, de mogelijkheden en de prachtige natuur die je daar kunt zien.

Daarnaast hebben we een aantal skills gedaan (masker op en af, klaren, neutrale buoyancy houden wat eigenlijk betekent dat we op een plek moesten blijven hangen)....oftewel, super goed!

Deze dag ook mooi de kans gehad om het eiland te ontdekken. Naar een viewpoint geweest wat een prachtig uitzicht gaf en even bad ass van een rots van 7 meter oid afgesprongen. Ervaringen, ervaringen, ervaringen! Prachtig mooi.

Volgende dag, 5:00 ging de wekker! Vandaag zou ik mijn SSI Licentie gaan halen! Begonnen op een diepte van 18 meter wat onwijs goed ging! Wel een eind naar beneden maar dat heb je eigenlijk HELEMAAL NIET door!

Toen omhoog gekomen na 30 minuten en klaargemaakt voor duik 2 in de "Japanese Gardens". Een aantal skills gedaan, toen werd er onder water een bordje tevoorschijn getoverd met daarop de woorden: "you are now open water divers :)" SUPER!!!

Maar toen het hoogtepunt... door gezwommen en toen kwam instructeur Scotty met enthousiasme wijzend naar de Hawksbill turtle die een halve minuut later onder mij door zwom. Magie, pure magie.

En daarom heb ik besloten nog een aantal dagen te blijven, mijn SSI Advanced te halen en de mogelijkheid om naar 30 meter te duiken! Vanaf morgen mag ik dus ook mooi gaan filmen!

Jullie horen van me,

Dikke kus

  • 07 Augustus 2015 - 20:46

    Saskia:

    Hè kanjer, weer een super ervaring erbij. Gaaf hoor
    Ben helemaal jaloers. Al onze herinneringen komen weer boven aan dit prachtige land. Je doet echt alles, top van je. Geniet lekker. Dikke kus van ons.

  • 08 Augustus 2015 - 19:36

    Sandra Bossink:

    Heeee lieverd!
    Ik lees dat je et volle teugen geniet van alles daar!
    Top jongen linkt ook echt super cool!
    Geniet er maar lekker van, dat heb je zeker verdient hoor

    Hoop straks ookalle mooie foto's van je te mogen zienmet de bijbehorende verhalen!
    wij hebben ook nog een stukje vakantie en genieten er ook nog lekker van!

    hele dikke knuffel van ons! Johan Sandra robert en silvana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 6250

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Mijn eerste reis: Thailand

Landen bezocht: