Van Koh Tao naar Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu Van Koh Tao naar Krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu

Van Koh Tao naar Krabi

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

13 Augustus 2015 | Thailand, Krabi

5 onwijs mooie duiken verder mag ik heel erg tevreden zijn met mijn SSI Advanced Diver License!

28 meter diepte, een nachtduik, een open water dive met een bizar grote barracuda zijn maar een paar voorbeelden van wat voor mooie dingen ik heb meegemaakt!

Nadat ik samen met mijn diving team het feit dat we advanced divers zijn ging vieren tot 3 uur 's nachts moesten we 2 uur later weer op om onze ferry naar Krabi te halen.

Geen goed idee dus.

Kotsmisselijk op de ferry, niet kunnen slapen en dus helemaal naar de getver in een stoel zitten. Uiteindelijk door het slaapgebrek wel mijn ogen dicht kunnen doen om vervolgens na 3u over te stappen op een bus om nog eens 3u te reizen! You got to love Thailand!

Aangekomen in Krabi snel een hostel gevonden, hoe kan het ook anders....Een Party hostel. Verwelkomd met een biertje, om 1u 's middags.
Maarrrrrr, gratis ontbijt, gratis popcorn de hele dag en gratis avondeten! Dat scheelt alweer een heleboel centjes.

Gelijk onze spullen gedropt en naar Railay Beach gevaren! Prachtig weer totdat de regen kwam..midden op zee. Uiteindelijk zeiknat aangekomen op een prachtig strand en gelijk scheen het zonnetje weer, top!

Eilandhoppen stond ook op de planning, net als cliff jumping, opnieuw 2 geweldige ervaringen die ik weer heb mogen beleven!
Eilandhoppen via een longtail boat naar verschillende eilanden om van alles te zien: secret swimming spot, tonsay beach, een grot met allemaal houten penisen(?!) - uitleg is dat het blijkbaar een symbool voor vruchtbaarheid is en mensen daarom allemaal een zelfgemaakte houten .... daar neerdonderen. Net als je alles gezien denkt te hebben haha!

Cliff jumping was het niet echt, meer een rots waar je op kon klimmen via een ladder en er daarna (heel logisch) vanaf kon springen! Leuk om te doen ofcourse!

Daarnaast natuurlijk naar de Tiger Cave Temple geweest! Prachtig uitzicht blijkt, maar om daar te komen moesten we een scootertje huren, een half uur rijden om vervolgens bij een tempel aan te komen die gevuld was met .. APEN! Kleintjes, grote apen, alles wat je eigenlijk maar kon bedenken. Heel bijzonder!

Dus, de tempel beneden was niet de echte Tiger Cave Temple..die was namelijk 1237 traptreden omhoog. En dan heb ik het echt niet over een comfortabele trap die we thuis hebben. Nee, traptreden die tot aan je knie reiken, eventjes omhoog. En geloof mij, na 281 treden heb je het al gehad!
Zeiknat en out of breath aangekomen op traptrede 1237 weet je wel dat de moeite het totaal waard is geweest, want het uitzicht was perfect. Ongelooflijk uitzicht, prachtige natuur en die treden? Ach, eitje.

De dagen daarna/de afgelopen dagen zijn een onwijs hels karwei geweest.. te veel gedronken, te veel gefeest en te veel beerpong en flip cup gespeeld (ik bespaar jullie de uitleg, duurt ook veeel te lang!)

Nu gaan we onderweg naar het meest mooie eiland van Thailand: Koh Phi Phi!

Wat voor avonturen ik daar beleef weet ik nog niet, maar het zal vast dikke prima zijn!

Jullie horen van me,

Dikke kus

  • 13 Augustus 2015 - 07:17

    Anita:

    Wat een mooie belevenissen allemaal. Geniet er lekker van! Groetjes, Anita

  • 13 Augustus 2015 - 08:25

    Saskia :

    Heerlijk om weer een verslag te lezen Sam, echt super. Hoop wel dat je veel foto's hebt gemaakt. Kho Phi Pi echt prachtig dus daar kun je weer een beetje bijkomen. Ik hoef niet te zeggen geniet ervan want dat doe je volop. Heerlijk. Big hug van ons.

  • 13 Augustus 2015 - 08:35

    Ellen:

    Zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Blijf er maar zo lang mogelijk van genieten. Het zal straks wennen zijn om weer in het saaie Nederland te verblijven ;-) Groetjes Ellen

  • 13 Augustus 2015 - 10:09

    Martien :

    hey Sammy boy, leuk om je verhalen te lezen!
    Je hebt daar een hele leuke tijd zo te bemerken

  • 13 Augustus 2015 - 11:14

    Marita:

    hee lieverd,
    Nou je vermaakt je wel he, fijn om te lezen. Stuur mij die foto eens op die ik niet mag zien (mwahahaha). Ben benieuwd naar je volgende avonturen. Doe voorzichtig en een dikke kus

  • 13 Augustus 2015 - 20:53

    Henny:

    Ha die Sam,

    Kunnen niet zeggen dat je een saaie vakantie hebt jongen. Je maakt nog is wat mee.
    Geweldig dat je zo geniet man. Goed dat je ook kunt duiken altijd handig.
    Denk je wel aan je lever Sports, Jorg wil nog graag met je trainen.
    Hou je taai en veel plezier !!!!

    :) Dikke knuffels van ons allemaal !!!

    Henny Irma Mirna Sven Anouk Jorg & Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 6249

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Mijn eerste reis: Thailand

Landen bezocht: