De afgelopen dagen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

21 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Dus,

Weinig laten horen! Erg druk geweest met van alles en nog wat! Maar ik zal even vertellen wat ik allemaal gedaan heb:

Dag 3

Omdat ik na het feestje met de Zuid-Afrikanen eigenlijk lekker brak wakker werd na een tijdje en ik mijn guesthouse uit moest besloot ik lekker te gaan ontbijten, dus Backpack om en gaan. Opnieuw Yasmin en Adva tegengekomen die dezelfde avond nog naar Chiang Mai zouden gaan. Nadat ik met mijn backpack bij me had hebben ze me verteld dat zij in een prima hostel verbleven dus daar naartoe gegaan en mijn kamer geboekt voor 200 baht!

We besloten naar the floating market te gaan maar omdat het wat later was, we veel file kregen en dit allemaal maar niet meewerkte hebben we het plan gewijzigd en zijn we naar het Jim Thompson house gegaan (De man verkocht pakken, had een mooi collectie kunst en een enorm mooi huis dat hij zelf heeft laten bouwen). Daarna doorgegaan naar Siam Paragon...

Een shopping Mall waar je binnen komt en de Lamborghini's en Rolls Royce's op de begane grond staan.

Verdieping 1: Gucci, Prada, Dior, etc.
Verdieping 2: Rolex, Tag Heuer en nog meer dure horloges die ik niet kan betalen

En zo gingen de verdiepingen door met de meest luxe spullen. Heb mijzelf hier even over verwondert en ben toen weg gegaan! Vervolgens lekker gegeten en gedronken op de Khao San Road en daarna toch maar even nog wat biertjes gedronken aangezien het toch feest is!

Dag 4 (dus eigenlijk mijn 3e volledige dag in Bangkok):

Ik werd vroeg wakker en omdat ik laat naar bed ben gegaan was ik erg moe.. 3 uur slaap doet niemand goed. Maar opnieuw, gegeten en daarna klaar gemaakt om naar de weekendmarket te gaan!

Onwijs grote markt waar echt ALLES te koop is (veelal wel hetzelfde) en door de vele weggetjes verdwaal je geheid! Ik ben dan ook wel 4 keer langs hetzelfde kraampje gelopen maar dat is een ander verhaal.

Wel een minder iets, dierenmishandeling komt toch voor.. bloedheet en geen verkoeling maar wel kleine puppy's in kooitjes met z'n 4en, kleine konijntjes met een jurkje aan (waarom?!?!) En dat soort onzin. Heel zielig, dus maar snel doorgelopen.

In de avond naar de Sirocco Sky Bar geweest met een geweldig uitzicht! Je komt aan bij een onwijs mooi hotel waar alles glimt en luxe is. Vervolgens ga je met een lift die met een bloedgang op de 64e is en als je oren niet meer suizen kom je binnen met toffe deuntjes waarbij je naar een plekje begeleid wordt om vervolgens een drankje te moeten nuttigen.
Een simpele Gin-Tonic met weinig drank betaalde ik 590 baht voor (hier kan ik 3 nachten voor slapen, 6 keer Pad Thai voor eten of nog een hele boel opnoemen).
Maar het uitzicht? ONBETAALBAAR!

Hierna terug gegaan om nog even afscheid te nemen van mensen die de volgende dag zouden vertrekken en ik toch nog de Co van Kessel tour wilde doen (waarvoor ik om 6u op moest). Uiteindelijk nog een Pad Thai gegeten en de meest geweldige mensen tegengekomen waarmee ik even zat te praten, tot we 2.5u later op de klok keken! Dus toen was het 2u toen ik terug was en half 6 weer wakker..

maar het was het waard! De tour van Co was geweldig! Zoveel verschillende straatjes, zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende dingen te doen en zo geweldig! Lieve mensen ontmoet tijdens de tour en mooie beelden opgedaan op de gopro van die mensen omdat die van mij leeg was.

Op een gegeven moment zouden we gaan eten en kregen we eerst brood om de vissen te voeren. Er werd een broodje in het water gegooid en vervolgens lag het helemaal vol met vis! En niet de kleinste..

Een van de lieve mensen die ik had ontmoet had zijn gopro op mijn selfiestick gemonteerd en stak hem in het water om beelden te maken van de vissen.
Toen ik opeens een hoop gescheld hoorde omdat de gopro naar de bodem was gezonken omdat een van de vissen met zijn staart de gopro van de stick had geslagen..

Mensen natuurlijk balen, maar uiteindelijk een local gevraagd en die heeft hem opgedoken! Nooit verwacht dat het zou lukken maar na 3 pogingen kwam hij er mee omhoog! Super blij natuurlijk!

Daarna naar het vliegveld gegaan en naar Chiang Mai gevlogen! Geen hostel kunnen vinden dus eerst een uur rondgelopen om vervolgens toch nog een plekje te kunnen scoren. Even de stad verkend en naar bed gegaan.

Nu door naar Pai! 2 a 3 dagen en dan terug naar Chiang Mai voor the elephant nature park!

Jullie horen van me,

Kus

  • 21 Juli 2015 - 08:30

    Ton:

    Lekker bezig. Leuke dingen allemaal. Blijf genieten! Love you

  • 21 Juli 2015 - 08:55

    Sandra Bossink:

    Lieve Sam,
    wat fijn om je mooie verhaal te mogen lezen!
    Wat maak je veel mee in zo'n korte tijd! Ik heb er van genoten en zou het graag met eigen ogen zien.

    Zo jammer van die dierenals je dan ook leest over alle luxe! Hoop dat daar
    wereldwijd ooit iets aan gedaan zal worden.

    Lees dat je veel mooie dingen hebt gezien! Dat is een kostbaar iets wat niemand jou ooit af kan nemen.
    Geniet daarvan jongen!
    dat zijn de onbetaalbare dingen in het leven!
    wij hopen nog veel meer van jou belevenissen te mogen genieten en blijven je volgen!
    pas goe op jezelf en maak er iets moois van. Hele dikke knuffel van ons!

    Johan Sandra Robert en Silvana

  • 21 Juli 2015 - 09:05

    Saskia:

    Dat klinkt allemaal heerlijk bekend en geweldig. Je snuift in ieder geval alles op van het land. Super trip. Big hug. Xx

  • 21 Juli 2015 - 09:39

    Cindy:

    Zo te lezen vermaak je je wel! Je maakt genoeg gekke dingen mee (en zo hoort het ook haha).

    GENIET!

  • 21 Juli 2015 - 09:39

    Cindy:

    Moet ik je echt niet komen halen??????

  • 21 Juli 2015 - 19:09

    Marita:

    Hey lief, ik heb net je bericht gelezen, en wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.
    heb je al foto's en filmpjes gemaakt? Wij zijn natuurlijk heel nieuwsgierig hoe het er allemaal uit ziet.
    ben je nog dingen gaan bezoeken of bezoek je alleen de locale barretjes mwahaha.
    en ga je nog met die kabelbaan? Nou wij horen het wel. Heel veel plezier en geniet ervan. Dikke kus paparazzo en mamaatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 6272

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Mijn eerste reis: Thailand

Landen bezocht: