Beestenboel, nachtmarkten en much fun! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu Beestenboel, nachtmarkten en much fun! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sam Janssen - WaarBenJij.nu

Beestenboel, nachtmarkten en much fun!

Door: Sam

Blijf op de hoogte en volg Sam

27 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

3e dag in Chiang Mai en opnieuw een berichtje!

FIRST DAY
Aangekomen in Chiang Mai bij het hostel was er niemand. He-le-maal NIEMAND. Geen backpackers waarmee je een praatje kon maken, alleen Thai achter de balie.

Toen had ik mijn eerste momentje dat ik alleen was. Iedereen stuurde leuke berichtjes maar ik had niemand!

Gelukkig het heft in eigen handen genomen en een rondje gaan lopen om verschillende tempels en bezienswaardigheden te checken en tegelijkertijd mijn gedachten te verzetten!

Uiteindelijk in de avond iemand tegengekomen waarmee ik bij food stalles heb gegeten. SUPER! Pure blijdschap, helemaal geweldig. Echt onwijs lekker eten. Daarna niet te laat naar bed gegaan omdat ik onwijs moe was... en de volgende dag de OLIFANTEN aan de beurt waren!

ELEPHANT DAY (2E DAG)
Onbetaalbaar, dat is het woord voor de ervaring. Onwijs groot, maar zo lief en mooi!!

Om daar mee om te kunnen gaan en dat leventje te leiden is prachtig. Zet mij maar in een reservaat neer! Nee, even serieus nu: het was echt geweldig om dit een keer te kunnen doen.

Daarnaast de omgeving en het gehele totaalplaatje klopte gewoon. Ook blij dat ik voor een duurdere optie heb gekozen ipv een half uurtje er op te gaan zitten omdat dat me nou echt helemaal niks lijkt.

Diezelfde avond de markt op geweest en van alles leren eten (Thais fruit e.d.)! Ook weer onwijs lekker om te eten, een ervaring op zich! Ze weten in ieder geval wat ze moeten eten hier in Thailand en ook al was ik redelijk voorzichtig, heb ik erg genoten!

3RD DAY
De dag er na ben ik dus naar de Thaise massage geweest! Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een massage zoveel zeer doet.

Ongelofelijk, klein vrouwtje dat op me ging staan was to daar aan toe, maar die ellebogen leken wel van staal! Helemaal beurs voelde ik me er na, maar op zich voelt alles nu wel weer oké!

In de avond ben ik met Marleen  (eerder ontmoet in Pai) een hele avond opgetrokken. We zijn van alles gaan doen!

Begonnen op de zondagmarkt, eten gegeten want iets anders doen we niet! Daarna door de stad gelopen, verdwaald en uitgekomen bij een locale tent.

Helemaal rond gegeten (opnieuw) om vervolgens een schandalige rekening te krijgen. Maar dit maakte ons helemaal NIKS uit! We zaten aan de rivier terwijl er zelfs vuurwerk was.

Vervolgens wouden we weg gaan, was er een band aan het spelen. GOED dat ze waren, locals waren aan het dansen en we hadden een super sfeer! Opnieuw een onbetaalbaar moment! Daarna tijdens het naar de stad lopen zonder zelfs maar aangeschoten te zijn tijdens een super toffe move flink uit mijn broek gescheurd! Van kruis tot aan pijp van de korte broek..

Vervolgens wezen stappen (met een nieuwe broek aan!) En na het stappen afscheid genomen om vanochtend opnieuw af te spreken en naar de Chiang Mai Zoo te gaan. En ik kan je vertellen, als je nijlpaarden een baaltje gras geeft en ze hebben het vast, krijg ik met alle spierballen in de wereld het gras niet terug! Ik heb dus gewoon giraffes en nijlpaarden gevoerd, hoe te gek is dat?!

Leuke dierentuin, leuke dagen. Nu wat eten en zoals altijd:

Jullie horen van me,

Dikke kus

  • 27 Juli 2015 - 13:58

    Jenny:

    Ja, Sam die Thaise dames kunnen er wat van!
    Wij hebben dezelfde ervaring gehad met de massage, klein vrouwtje nou
    wat die allemaal bij je uit haalde!! En inderdaad daarna beurs gevoel, maar wel
    een ervaring rijker! Daar zijn onze Nederlandse massage's niks bij!

    Het eten is daar erg lekker he?
    Wij kwamen ook steeds onverwachts bij dingen terecht, toen wij er waren
    was er offerfeest! Fantastisch!

    Geniet maar lekker en leuk om je berichtjes te lezen! x Jenny

  • 27 Juli 2015 - 14:28

    Saskia :

    Super ervaring hoor. Wij vergeten het ook nooit. En tja, niet alle massages hebben een happy ending. Maar het is wel heel goed voor je lijf. Je ziet, je komt steeds wel weer iemand tegen. Enjoy. Dikke kus.

  • 27 Juli 2015 - 15:45

    Ruud Koopmans:

    Hallo Sam wat een mooie belevenissen geniet ervan groetjes opa en oma

  • 27 Juli 2015 - 18:15

    Anita:

    Hoi Sam,
    Heb net al je blogs gelezen, wat een belevenissen man! Geniet ervan.
    groetjes,
    Anita

  • 27 Juli 2015 - 19:14

    Tim Van Der Kade:

    hey Sam,

    Leuk om je avonturen zo te lezen!! Mooie momenten maak je zo mee. Leuk dat je ook op culinaire wereldreis bent! Blijf vooral mooie dingen meemaken om ze vervolgens mooi voor ons op te schrijven.

  • 27 Juli 2015 - 20:17

    Patricia:

    Hoi Sam wat leuk om te lezen hoeveel plezier je hebt . Wat een geweldige ervaringen je op doet. Dat vergeet je nooit meer. Stiekem ben ik wel jaloers op je. Je komt hier sterker uit dan ooit. Koester dit. Heel veel groetjes uit Dronten. Xxx

  • 01 Augustus 2015 - 12:02

    Denise:

    Jaaaa dit is leuk om te lezen! Knap dat je zoveel zelf onderneemt, heel tof! Héél veel plezier, ik blijf vanaf nu je blogjes lekker lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Actief sinds 10 Juli 2015
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 6266

Voorgaande reizen:

15 Juli 2015 - 25 Augustus 2015

Mijn eerste reis: Thailand

Landen bezocht: